Met een arrenslee vol kerstkoekjes bracht de Kerstman tweede kerstdag een bezoek aan een groot aantal verzorgingstehuizen in Noord Brabant en Gelderland. De oude man verraste de bewoners van elk tehuis met duizend koekjes. De smaakvolle geste is een alternatief voor het rantsoen op koekjes bij de koffie en de thee waarmee bewoners momenteel worden geconfronteerd.
Maandag 17 december was ondernemer Dick Brandwijk te gast in het radioprogramma van journalist en anchorman Paul van Liempt op BNR Nieuwsradio. Hierin kwam ter sprake dat als direct gevolg van de bezuinigingen het koekje bij de koffie op rantsoen staat. Slechts eentje per dag voor de bewoners van verzorgingstehuizen.
Brandwijk, die bekend staat om zijn maatschappelijke betrokkenheid, besloot samen met de Bickery Food Group, de grootste leverancier van speciaal ontwikkelde foodproducten en concepten in Nederland, in actie te komen. Gisteren gaven zij uitvoering aan het plan om een groot aantal tehuizen in de regio te voorzien van een voorraad kerstkransjes. Hierdoor kunnen bewoners tijdens de feestdagen meerdere malen per dag genieten van dit overheerlijk kwaliteitsproduct.
Met een echte arrenslede en in gezelschap van een jeugdig Kerstmannetje en Kerstvrouwtje trok de zwaar bebaarde oude man langs verschillende verzorgingstehuizen. De bewoners reageerden enthousiast op het onverwachtse bezoek: “Wat ontzettend leuk dat de Kerstman tijd heeft om bij ons langs te komen”, en “Heerlijk weer koekjes bij de koffie”. Een oudere gedistingeerde dame sprak zelfs van een dubbelslag: “niet alleen die kerstkransjes maar ook deze Kerstman is om op te eten!”
In de uitzending op BNR Nieuwsradio had Dick Brandwijk zijn collega’s opgeroepen ook dit jaar overschotten zinvol te bestemmen: “ik heb jaarlijks flinke hoeveelheden restanten. Die gaat altijd naar goede doelen en voedselbanken. Ik hoop dat alle ondernemingen dit doen. Op simpele wijze maak je een effectvol gebaar naar mensen die het niet zo makkelijk hebben”
Nieuwsgierig naar het filmpje? KLIK HIER Mede mogelijk gemaakt door Tom Metz
Social Media